Renault CLIO viert 30-jarig jubileum

Body

De Renault CLIO. Dertig jaar stijlvolle en technologische evolutie, dertig jaar streven naar de wensen van een actieve klantengroep, dertig jaar onderdeel van het leven. Wie kent de CLIO niet? Al drie decennia lang is dit de partner voor korte en lange reizen.

Bestseller

Sinds de eerste generatie CLIO op de markt kwam in 1990 is het model de wereldwijde bestseller van Groupe Renault. Deze dertiger heeft gezorgd voor meer dan 15 miljoen verkochte exemplaren en staat sinds 2013 zelfs aan de top van het B-segment. En daar houdt het niet op, de CLIO noteert namelijk ieder jaar nog altijd hogere verkoopcijfers.

Het zit in de familie

Het kenmerkende DNA van de Renault CLIO is de afgelopen dertig jaar niet veranderd en vormt de basis voor succes van deze auto. Daardoor is de nieuwste, de vijfde generatie CLIO, meer CLIO dan ooit. Nog innovatiever en nog sportiever, De CLIO V borduurt voort op zijn voorgangers.

  • Sinds de eerste generatie heeft de CLIO ‘alles van een groter model’. Net als de eerste CLIO biedt de CLIO V technologie van auto’s uit hogere segmenten.
  • Vanaf de CLIO II biedt het model de hoge standaarden op gebied van leefbaarheid en comfort.
  • Sinds de CLIO III veranderde hij de maatstaf ten aanzien van kwaliteitsbeleving.
  • Sinds de CLIO IV ontleent hij een krachtig design dat zelfs het gehele recente Renault aanbod heeft geïnspireerd.
Sinds de lancering van de eerste CLIO in 1990 is het model de wereldwijde bestseller van Groupe Renault, met inmiddels meer dan 15 miljoen verkochte exemplaren

Naast het kenmerkende karakter van de CLIO V, houdt het ook de traditie van zeer veilige auto's in takt. Het model voldoet aan alle hedendaagse veiligheidseisen en bewijst dat ook met vijf Euro NCAP-sterren.

Na dertig jaar CLIO opent Renault een nieuw hoofdstuk door de E-TECH Hybrid te introduceren. Daarmee elektrificeert de CLIO E-TECH Hybrid het dagelijkse leven van klanten, terwijl hij blijft voldoen aan de behoeften van een veelzijdige klantengroep.

#CLIOGENERATION

Om dertig jaar CLIO te vieren, heeft Renault een project opgezet met de naam #CLIOGENERATION. Het idee is simpel: in de maand augustus stonden de sociale netwerken van de Groupe Renault vol met archieffoto's en -video's, interviews met insiders en vele geweldige verhalen over deze bijzondere auto.